Exercici físic/esport

Què és el exercici físic?

El exercici físic és una activitat física amb un moviment estructurat i planificat que té com a objectiu la millora o manteniment d’un o més components de la forma física, ja sigui lúdic o competitiu. Aquesta informació ha sigut obtinguda de la Viquipèdia.

Què és l’esport?

Joc, competició o activitat que requereix esforç físic i habilitat, que es practica d’acord amb unes normes establertes, per plaer o com a ocupació. Aquesta informació ha sigut obtinguda de xtac.

Com beneficia fer esport a l’adolescència?

Els beneficis que podem obtindre fent esport a l’adolescència són:

  • Millora les habilitats socials, ja que es desenvolupen els valors com la confianza, la unitat, la companyia entre els companyers, …
  • Adquireixen més compromís, mitjançant l’esport aprendran que deuen d’entrenar setmanalment, d’aquesta manera adquiriràn una rutina molt beneficiosa per al futur.
  • Desenvolupament de la tolerància, en el que aprendran a que no tot és guanyar.

Quin tipus d’exercicis físics i hi han i quins beneficis aporten a la nostra salut?

Existeixen tres tipus d’exercici físic:

  • Exercicis aeròbics: enforteixen el sistema cardiovascular i respiratori. Són exercicis basats en la resistència.
  • Exercicis anaeròbics: milloren la potència i la massa muscular. Són exercicis basats en la força.
  • Exercicis de flexibilitat: milloren la capacitat d’estirament i moviment de musculs i articulació.

Quant temps es recomana fer exercici per a una persona?

Segons recomanacions recolzades tant per la E.E.U.U com per la U.E es recomana que un adult deuria de fer al menys 150 minuts a la semana. Els experts, a més, recomanen dividir este temps 30 minuts cada dia.

Quins beneficis ens aporta a la mental·litat fer deport?

El fet de fer deport ens ajuda a generar més neurones, a tractar i previndre les depresions, a millorar les funcions ejecutives, a millorar la capacitat de concentració i també ens ajuda a frenar el envelliment cerebral.

Quins medicaments puc prendre per a millorar el rendiment esportiu?

  • ProteÏnes i creatina.
  • Begudes energètiques i estimulants.
  • Vitamines i minerals.